Newtina(猪猪)

世界最暖迷宫圈!

《来自minho的一封信》翻译

猫骨头:

《来自Minho的一封信》

翻译—猫骨头

这一生
我最畏惧的事
是遗忘

我忘了
你身上的味道
像是雏菊
亦或丁香

颤抖着
我在午夜惊醒
那是泪水
还是其他

竭力的
回忆你的笑颜
是嗔痴吗
是贪恋吗

溺亡般
我被痛苦覆盖
我听见了
你的声音

我筋疲力竭

遗忘束缚了我
遗忘侵蚀了我
遗忘毁灭了我

我知道
你生时会对我
说离开吧
放开手吧

除了你
我再也听不见
任何声音
万物叮咛

回答我
你还活着是吗
我还能够
见到你吗

为你
辗转千百个夜晚


From Minho to Newt



 【原文来自汤不热上的以为粉丝随笔】

My worst fear
is forgetting
what you smell like
I can’t remember
was it daisies or lilacs?

I woke up in the middle of the night
shivering, covered in cold sweat
or tears I can’t exactly decipher anymore
because I was too busy trying
to remember your smile
was it crooked or was it straight?

I felt sick to my stomach
when I thought I heard your voice
next to me when I was by the river
trying to remember

I can’t remember
I can’t remember
I can’t remember
how your voice sounded
like until I heard your
screams for me to leave
ring in my ear

I wish you were here
Are you still alive?
Please answer

can you hear me scream atnight because of you? 

from Minhoto Newt

 



评论

热度(28)

©Newtina(猪猪) | Powered by LOFTER